سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی، سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی....خدمات و توسعه فناوری; اطلاعات

طراحی تزئین خانه

چگونه خانه را تزئین کنیمبه این نتیجه رسیده‌اید که خانه شما احتیاج به تغییر دکور دارد اما چگونه آن را طراحی می‌کنید؟


چگونه خانه را تزئین کنیم

ممکن است در مغازه‌ها پارچه‌های شیک و مبلمان‌های زیبایی دیده باشید، اما معمولا به شما نمی‌گویند که دقیقا چگونه تمامی این اجزا را ترکیب کنید تا به نتیجه‌ای که دوست دارید برسید.
اگر روش‌های تزئین را از متخصصان یاد بگیرید، هر اتاق را می‌توانید به طور حرفه‌ای طراحی کنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاه‌ها دیدن می‌کنند و اکثرا قصد خرید ندارند. فقط می‌خواهند ببیند چگونه یک طراح دکوراسیون حرفه‌ای یک خانه ساده را به جای زیبایی برای زندگی تبدیل می‌کند. طراحان مثل تمامی افراد دیگر مشکلاتی در این راه دارند مثل: ایجاد شکل آسمان در یک اتاق کوچک، تقسیم کردن یک اتاق بزرگ و اتاق‌های نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی که واقعا مناسب باشد.
آنها ایده‌های مختلف در این زمینه و روش‌های عجیب و غریب را امتحان می‌کنند، بنابراین اگر از نمایشگاهی دیدن می‌کنید دنبال ایده‌های عملی باشید که کمک می‌کند فضای خانه را تغییر دهید. مثلا روش‌های مختلف ‌تزئین دیوارها (بعضی از طراحان به جای رنگ یا کاغذ دیواری از پارچه استفاده می‌کنند) پرده‌ها و کف و انواع گوناگون مبلمان و ترکیبات رنگی که پیش از آن به آنها فکر نکرده‌اید.
در این مقاله پیشنهادهای طراحان بزرگ را برای طراحی هر اتاق جمع کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم از نظرات آنها برای تغییر خانه استفاده کنید.
1) کف اتاق را به صورت روشن و براق درآورید تا کمک کند اتاق‌های کوچک بزرگ‌تر به نظر برسند و نور را منعکس کنند. جف بانکز Jeff Banks معتقد است باید از کفی‌های براق لافیت در اتاق خواب و اتاق‌های طبقه پایین استفاده کرد.
2) - تختخواب اضافی مهمان در یک اتاق اضافی (آن را کوسن و پشتی بپوشانید به طوری که یک کاناپه به نظر برسد) را به محل اتاق استراحت روزانه تبدیل کند و از آن دو منظوره استفاده کنید. بدین ترتیب یک جای راحت ایجاد کرده‌اید که می‌توانید در طول روز برای نشستن یا درس خواندن از آن استفاده کنید.
3) کورنیا ساند گرن از شرکت طراحان داخلی زیبو Ziboh Interiors می‌گوید دوست دارم قفسه‌های شیشه‌ای را در پذیرایی بگذارم در حالی‌که میزهای شیشه‌ای کمک می‌کنند نور زیادی به داخل بتابد و اتاق روشن و هواگیر شود. هر جا لازم است نور را به حداکثر برسانید از انواع مختلف شیشه دردرها استفاده کنید.
4) آشپزخانه‌های مستقل منظره زیبا و جدیدی با فضایی در زیر خود دارند که برای ذخیره وسایل اضافه استفاده می‌شود. به این ترتیب احساس می‌شود که کف آشپزخانه بزرگ‌تر است و می‌توان بعدا از آن استفاده کرد.
5) دقت کرده‌اید که اتا‌ق‌هایی که در نمایشگاه‌ها آینه‌های زیادی دارند چطور به نظر می‌رسند؟ این آینه‌ها را برای برگرداندن نور دور اتاق می‌گذارند که باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر برسد. آینه‌های بلند را در پذیرایی قرار دهید و در حمام برای احساس روشنی و نورگیری از آنها استفاده کنید.
6) به مبلمان خودتان فکر کنید و طوری آن را بچینید که صندلی‌ها و میز در سر راه رفت و آمد قرار نگیرد.
7) در طراحی از هر سبکی که با سلایق شما سازگار است بهره گیری کنید. سبک نیوانگلند باشد طرح مطلوب خود را کم کم کامل کنید.
8) از انواع مختلف طرح‌های کف برای جدا کردن فضا در همان اتاق استفاده کنید برای مثال یک آشپزخانه اتاق غذاخوری یا مطالعه و اتاق کار در اتاق نشیمن. این مساله وقتی که بخواهید خانه‌تان را بفروشید هم به نفعتان است. باعث می‌شود خریداران فکر کنند با پولی که می‌دهند فضایی دو برابر در اختیارشان قرار می‌گیرد.
9) از اتاق‌هایی که طرحی باز و بزرگ دارند اجتناب کنید. مبلمان اتاق نشیمن را با دقت بچینید یک کاناپه یا میز در وسط اتاق قرار دهید تا احساس راحت‌تری به شما دست دهد، بهتر از این است که همه چیز را به دیوار تکیه دهید.
10) وقتی طرح‌ها و مبلمان رنگی انتخاب می‌کنید نه فقط برای اتاق‌ها بلکه برای تمام خانه فکر کنید. بنابراین می‌توانید نتیجه آخر را تصور کنید که باید با بقیه اجزا هماهنگی داشته باشند.
11) کارول نیومن مالک شرکت طراحان داخلی New man Interiors می‌گوید دوست دارم با طرحی قوی‌تر رنگ‌های کرم روشن و طلایی روشن را روی دیوار استفاده کنم.
12) لیپن شیلتون Lipnne shillon می‌گوید مناظر زیبا شامل مخلوطی از وسایل قدیمی با نمونه‌های معاصر است. مبلمان چرم و آینه‌های طلایی دوام زیادی نیز دارند.
13) کاترین سوپر Cathetrine soaper می‌گوید پارچه‌های نخی بخرید و آنها را با استیل، نقره سیاه و سفید مخلوط کنید تا طراحی جاودانه ایجاد کنید.
14) جف بانکز Jeff Banks معتقد است روکش‌های جالب پنجره نظرات را به سوی منظره بیرون جذب می‌کند. طرح‌های رنگارنگ یک اتاق ساده را پشت دری کرکره‌ای کامل می‌کند.
15) پرده‌های سنگین و جمع شدنی را با کرکره‌های مد روز که برای داخل تاقچه پنجره مناسب است تغییر دهید یا از پارچه وال برای ظاهر هواگیر استفاده کنید.
16) پارچه‌های سبک را که با رنگ‌های پرده تفاوت دارند دو برابر کنید یا آنها را به هم وصل کنید و بگذارید با چین‌های ملایم تا کف اتاق بیاید.
17) میله‌های پرده‌ای با تزئینات مروارید یا چسب‌های رنگی و شیشه‌ای بخرید تا اتاق را زیبا کنید و از بسته‌ای زیبا برای نگه داشتن پرده‌ها در جای خودشان استفاده کنید.
18) به این مساله فکرکنید که در خانه‌تان چقدر و کجا به نور احتیاج دارید در محل‌های کار مثل آشپزخانه و اتاق مطالعه نور زیاد و برای اتاق خواب و غذا خوری نور کم لازم است.