سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی، سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی....خدمات و توسعه فناوری; اطلاعات

مردم در نظام اسلامی

شرایط و اوضاع سیاسی و اقتصادی مناسب یکی از موئلفه های توسعه و قدرت سیاسی هر نظام سیاسی تلقی می شود که بعضا سیاستمداران و مسولین هر کشور به دنبال تامین و ایجاد بسترهای آن در محیط نظام سیاسی متبوع میباشند.هرچه میزان توسعه سیاسی و اقتصادی کشور بیشتر باشد بتبع آن مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی بیشتر و حمایت مردمی نیز از آن در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت.

کشور جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از مجموعه کشور هایی است که در این مقوله و شرایط قرار دارد و راه توسعه و پیشرفت را طی می کند . امام ره در تدوین اصول  اساسی نظام اسلامی ایران جایگاه و نقش مردم را به خوبی مشخص و معین فرمودند و این خود نشانی شد بر توسعه سیاسی نظام به گونه ای که نقش و جایگاه مردم در فرایندهای مشارکت سیاسی بر هر متفکر خاص و عام روشن و بی بدیل میباشد و غرب نیز با تمام دشمنی هایش آن را تایید نموده وبه دنبال خدشه پذیر کردن این روند در جامعه اسلامی ایران میباشد.

اما به لحاظ اقتصادی شرایط کاملا متفاوت گشته است ، به گونه ای که ما علی رغم داشتن منابع و بستر مناسب کشاورزی و صنعت و منابع خدادادی از یک نوع فشار و ضعف اقتصادی رنج میبریم . کشور در شرایط کنونی با توجه به بر نامه بجا و صحیح هدفمند کردن یارانه ها در مسیر بستر سازی توسعه اقتصادی قرار گرفته اما نحوه اجرای سلیقه ای و بی برنامه بودن  مدیران اجرایی اقتصادی در بدنه دولت هر روز برنامه و شرایط اقتصادی جدیدی را به ارمغان میاورد  یک روز مرغ ،یک روز سکه ،یک روز ارز ،یک روز مسکن و ملک و ........ میوه و....

حال این سوال مطرح است که آیا مدیران محترم اقتصادی کشور این شرایط را درک نمی کنند یا نمی بینند که برای درمان آن چاره اندیشی کنند ؟؟؟؟؟؟ چقدر مقام عظمای ولایت این موضوع را گوشزد کنند که  رسیدگی به وضع معیشتی مردم وظیفه اصلی مسولین هست . چرا کسی این حرفها را دنبال نمی کند. دولت عدالت محور کجاست؟ دولت مستضعفین  کجاست ؟ چرا به فکر وضع مالی و اقتصادی این مردم نیست؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مردم در کلام و نظر امام ره و نایب برحقش مقام رهبری صا حبان این مملکت و نظام اسلامی هستند . و این کشور سرشار از منابع و شرایط توسعه اقتصادی است اما اما اما ....... کاش در بین این دولتمردان 10 نفر به مانند مقام رهبری بود الان وضع مردم این گونه نبود.