سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی، سیاسی، فرهنگی ،اجتماعی....خدمات و توسعه فناوری; اطلاعات

انتخابات آتی و وظیفه هر ایرانی

شرکت در انتخابات، هم حق مردم است و هم تکلیف شرعی و واجب شرعی است.حضور مردم در روز انتخابات، حضوری واضح تر از همه جای دیگر است. همأ مردم کشور پای صندوق های رأی می آیند و می توانند بیایند؛ این یک حضور همگانی است.

انتخاب آگاهانه و در جهت تحقق آرمانها و مطالبات

انتخابات دارد نزدیک می شود. مردم باید آگاهانه پای صندوق های رأی بروند و انتخاب کنند. ، انتخابات جلوه بسیار زیبا و جذاب مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان ها و خواست ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. اگر کسی را طبق آرمان ها و آرزوهای خودتان انتخاب کردید، این امکان که آن آرزوها تحقق پیدا کند، به واقعیت نزدیک می شود. کسی که فکر می کنید برای تحقق خواست ها و آرزوها و گشودن گره های مهمی که برای شما در زندگی مطرح است، مناسب و شایسته است، وقتی او را انتخاب کردید، درواقع بلندترین قدم را برداشته اید؛ برای این که این مشکلات از بین برود. هر خواسته ای - چه مادی و چه معنوی - در این انتخاب و در تعیین مسؤول قوأ اجرایی می تواند تحقق پیدا کند.
شرکت در انتخابات، تکلیف و واجب شرعی است
البته شرکت در انتخابات، هم حق مردم است و هم تکلیف شرعی و واجب شرعی است. دشمنان ملت ایران هم با این بشدت مخالفند.  کسانی که با نظام جمهوری اسلامی و با هویت اسلامی ملت ایران بشدت مخالفند و آن را برخلاف منافع خودشان می دانند، به خاطر پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی، درمانده اند؛ والاّ قدرتهای مادی دنیا بمب اتم و توپ و تانک و اراده های خبیث و خدانشناسی و بی رحمی و سنگدلی کم ندارند. آن چیزی که تا امروز مثل سدی جلوی تعرض آنها را به نظام جمهوری اسلامی گرفته، حضور شما مردم است. حضور مردم در روز انتخابات، حضوری واضح تر از همه جای دیگر است. همأ مردم کشور پای صندوق های رأی می آیند و می توانند بیایند؛ این یک حضور همگانی است. هرکس پای صندوق رأی می آید، درواقع رأی به جمهوری اسلامی، رأی به قانون اساسی و رأی به مواد غیرقابل تغییر قانون اساسی - یعنی اسلام و ارزشهای اسلامی - می دهد. حضور مردم، یعنی دفاع از جمهوری اسلامی؛ یعنی دفاع از قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی. این برای دشمنان ملت ایران مطلوب نیست؛ لذا سعی می کند حضور مردم را کمرنگ کنند.  
شرکت در انتخابات، وظیفه اسلامی، میهنی، ملی، سیاسی و اخلاقی است
نکته بعدی این است که آحاد ملت ما باید بدانند آنچه بکارند، می دروند. بعضی ممکن است در رأی گیری شرکت نکنند؛ بعد بگویند چرا فلان کار نشد. شما باید شرکت می کردید و آن کسی را که فکر می کنید می تواند این کار را انجام دهد و می پسندید، انتخاب می کردید تا آن طور که می خواهید، بشود. نمی شود ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ بعد نتیجه انتخابات احیاناً آن طور که ما می پسندیم، نشود؛ سپس بگوییم چرا نشد! بله، وقتی انسان شرکت نکند، همین است. همه باید شرکت کنند؛ این یک وظیفه است؛ هم وظیفه اسلامی است، هم وظیفه میهنی و ملی است و حفظ عزت و شوکت کشور به این وابسته است، هم وظیفه سیاسی است - آن کسانی که فهم و تشخیص سیاسی دارند، وظیفه دارند وارد بشوند - هم وظیفه اخلاقی است؛ حقوق مردم اقتضأ می کند که در این میدان وارد بشوند؛ کارهایی که باید در این کشور انجام بگیرد، اقتضأ می کند که انسان در این میدان وارد بشود. انتخابات را مغتنم بشمارید و قدر بدانید و در آن شرکت کنید؛ حادثه بسیار مهمی است.